Us adjuntem la convocatoria:
Xerrades als instituts-Charlas en los institutos.
Se están haciendo unas charlas a l@s chaval@s de 3º y 4º de la ESO, y bachillerato. Hemos realizado hasta el momento 6 charlas repartidos por tres institutos (Gili Gaya, Joan Oró e IES Ronda), el grupo que lleva esto a cabo son: Claudia y Xavi (alumnos de Gili Gaya y participantes en las asambleas), Román y Franju (participantes de las asambleas). Buscamos a gente que tenga disponibilidad por la mañana y/o tarde para llevar a cabo estas mismas charlas con la misma metodología ya que tiene unos resultados muy positivos en los alumnos y los profesores están sorprendidos ante la participación del alumnado.
Sería interesante que estas personas se viniesen a una o dos charlas para ver la dinámica que tenemos funcionando para que en un futuro inmediato (las clases terminan casi ya) pudiesen llevarlas a cabo por ellas mismas. De este modo podríamos abarcar mas institutos en menos tiempo.
El guión que utilizamos es el siguiente, hay que recordar también que son chavales jóvenes y no hay que entrar en muchos tecnicismos.
GUIÓ Xerrades informatives #SpanishRevolution
Presentació
(...)
Visualització del vídeo “Mouseland”
“Mouseland” a youtube i posar la 1º opció.
Relació vídeo-moviment
Interessos personals dels polítics (GATS) en front als interessos del poble, nosaltres (RATOLINS). Exemples:
- Retallada de sous dels funcionaris (professors, mèdics,...) (RATOLINS) i no de les polítics (GATS). Augment de l´edat de jubilació dificultant possibilitats de treball per als joves.
- Cessió a dit de concursos públics.
- Rotació de càrrecs privats a càrrecs públics (d’EMPRESARIS a POLÍTICS i viceversa).
Concreció manifestació VS assemblea (+acampada)
Manifestació: pancartes, càntics i crits (EXERCICI FÍSIC).
Assemblea: dialogar, propostes (EXERCICI MENTAL).
Normes i organització de l’assemblea
- Moviment polític apartidista.
- Totalment pacífic i respectuós (torns de paraula i palmades silencioses).
- Sense drogues.
- Neteja de la plaça (voluntat dels participants a mantenir l’espai net, com a casa).
Evolució de les assemblees
- Al principi: grans i llargues assembles (fins a les 2 de la matinada) parlant sobre molts temes de la societat en general
- Actualment: assembles més específiques organitzades per comissions, es tracten temes concrets.
Experiències personals
- Cridar l’atenció amb un tema proper a l’audiència. Ex: a tots ens roben, el sistema educatiu és nefast…
- A respondre:
o Per què estàs al moviment?
o Quin ha estat el teu seguiment durant el desenvolupament de l’acampada?
o Quina va ser la teva reacció al desallotjament?
o Com et sents ara mateix?
Dinàmica de grups: assemblea i comissions
Extra 1: Vídeo Desallotjament
El sistema assembleari, és a dir, el que acabem de fer, és el que no volen que fem els polítics. I així és com ho intenten evitar (mentre es visualitza el vídeo).
Extra 2: Silenci mediàtic Revolució Islàndia
- Us imagineu al Zapatero, Rajoy i companyia (polítics i banquers) tots a la presó acusats de portar-nos a la crisi i de mal gestionar els diners del poble?
- Sou capaços d’imaginar als polítics i banquers fugint del país acollonats per la por a ser empresonats?
Això és el que ha passat a Islàndia, ho sabíeu?
- Allà el poble ha portat als polítics i als banquers als jutjats, els han empresonat i la deute externa del país ha estat perdonada (ja que els responsables d’aquesta deute són els polítics i no el poble).
Los puntos clave que funcionan son los vídeos y las dinámicas de grupo, es decir, una hacer una demostración de lo que se hace en Ricardo Vinyes.
Animamos a que os suméis a la causa ya que uno se curte como persona al explicarle a los chavales los ideales de un@ mism@ y del movimiento, además hemos pisado en dos días más institutos que en toda nuestra vida (Franju).
Sería interesante que estas personas se viniesen a una o dos charlas para ver la dinámica que tenemos funcionando para que en un futuro inmediato (las clases terminan casi ya) pudiesen llevarlas a cabo por ellas mismas. De este modo podríamos abarcar mas institutos en menos tiempo.
El guión que utilizamos es el siguiente, hay que recordar también que son chavales jóvenes y no hay que entrar en muchos tecnicismos.
GUIÓ Xerrades informatives #SpanishRevolution
Presentació
(...)
Visualització del vídeo “Mouseland”
“Mouseland” a youtube i posar la 1º opció.
Relació vídeo-moviment
Interessos personals dels polítics (GATS) en front als interessos del poble, nosaltres (RATOLINS). Exemples:
- Retallada de sous dels funcionaris (professors, mèdics,...) (RATOLINS) i no de les polítics (GATS). Augment de l´edat de jubilació dificultant possibilitats de treball per als joves.
- Cessió a dit de concursos públics.
- Rotació de càrrecs privats a càrrecs públics (d’EMPRESARIS a POLÍTICS i viceversa).
Concreció manifestació VS assemblea (+acampada)
Manifestació: pancartes, càntics i crits (EXERCICI FÍSIC).
Assemblea: dialogar, propostes (EXERCICI MENTAL).
Normes i organització de l’assemblea
- Moviment polític apartidista.
- Totalment pacífic i respectuós (torns de paraula i palmades silencioses).
- Sense drogues.
- Neteja de la plaça (voluntat dels participants a mantenir l’espai net, com a casa).
Evolució de les assemblees
- Al principi: grans i llargues assembles (fins a les 2 de la matinada) parlant sobre molts temes de la societat en general
- Actualment: assembles més específiques organitzades per comissions, es tracten temes concrets.
Experiències personals
- Cridar l’atenció amb un tema proper a l’audiència. Ex: a tots ens roben, el sistema educatiu és nefast…
- A respondre:
o Per què estàs al moviment?
o Quin ha estat el teu seguiment durant el desenvolupament de l’acampada?
o Quina va ser la teva reacció al desallotjament?
o Com et sents ara mateix?
Dinàmica de grups: assemblea i comissions
Extra 1: Vídeo Desallotjament
El sistema assembleari, és a dir, el que acabem de fer, és el que no volen que fem els polítics. I així és com ho intenten evitar (mentre es visualitza el vídeo).
Extra 2: Silenci mediàtic Revolució Islàndia
- Us imagineu al Zapatero, Rajoy i companyia (polítics i banquers) tots a la presó acusats de portar-nos a la crisi i de mal gestionar els diners del poble?
- Sou capaços d’imaginar als polítics i banquers fugint del país acollonats per la por a ser empresonats?
Això és el que ha passat a Islàndia, ho sabíeu?
- Allà el poble ha portat als polítics i als banquers als jutjats, els han empresonat i la deute externa del país ha estat perdonada (ja que els responsables d’aquesta deute són els polítics i no el poble).
Los puntos clave que funcionan son los vídeos y las dinámicas de grupo, es decir, una hacer una demostración de lo que se hace en Ricardo Vinyes.
Animamos a que os suméis a la causa ya que uno se curte como persona al explicarle a los chavales los ideales de un@ mism@ y del movimiento, además hemos pisado en dos días más institutos que en toda nuestra vida (Franju).
¡Hola! El meu nom es Miguel. Simptatitzo amb aquest moviment i m'agradaría ajudar-lo a empenyer. He conegut aquest blog perque l'heu anunciat avui dissabte per la tarda a la plaça Ricarda Vinyes entre els concerts. M'agradaría saber si podría ajudar. Voldría saber si les idees que tinc de cóm es podría sortir de la crisi congenieria amb el vostre ideal. Potser els punts més importants del meu pensament seríen aquests:
ResponElimina- Ajudes per a que la gent es pugui formar.
- Augment de la superespecialitció.
- Sistema educatiu flexible.
- Vivenda protegida.
i més. Potser us ho hauria d'explicar amb més detall. També m'agradaría saber qué penseu.
Un salut.
Aquí teníu el meu correu:
miguel27_lleida@yahoo.com